søndag 26. februar 2017

Vårstemning og fru Halds hage i Norsk hagetidend

I dag må jeg jo selvsagt nevne den koselige artikkelen fra hagen min som står i dette nummeret av Norsk hagetidend. Fem sider. Og det spesielle er at en del av bildene er tatt første gang journalisten var innom, og da skulle hun egentlig bare se seg om, og jeg hadde ingen aning om at bildene skulle brukes til noe som helst, da hadde jeg nok ryddet mer den timen jeg hadde før hun kom. Veldig hyggelig var det uansett.




Og drivhuset som nå er historie. I dag var vi ute og målte opp hvordan det nye blir. 

De første rododendronblomstene kom to uker etter at de var tatt inn. Etter ytterligere tre uker har det plutselig kommet en hel drøss. Blomstene blir nok litt mindre enn ute, men de er fortsatt veldig dekorative. 
Artig å følge med hvordan knoppene åpner seg på nært hold. 



Og så et lite glimt av en liljekonvall som jeg fikk i gave, visste ikke en gang at de ble solgt i potter til å ha inne. Sprer en nydelig duft i kjøkkenet, og jeg passer selvsagt på at den ikke får nærkontakt med mat og drikke, for den er veldig giftig. Senere kan jeg plante den ut. 
Det ble ikke så mye tid ute i dag som jeg hadde planlagt, for det var bitende kaldt, men jeg rakk å legge merke til at de gule krokusene er på vei opp. Ha en fin ny uke.

30 kommentarer:

  1. Gratulerer! Det var moro å lese om deg og hagen i bladet!

    SvarSlett
  2. Nå har jeg nettopp kommet fra vinterferie, så jeg kan se frem til å titte på hagen din i hagetidend en av dagene, spennende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det vinterferie denne uken, men jeg skal jobbe. Håper det blir litt tid ute i hagen også. :)

      Slett
  3. Hei. Flotte bilder i Hagetidend. Det var så moro å lese. Har liljekonvall i hagen. En av mine favoritter. ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt. Ja, liljekonvall er en av mine favoritter også, selv om jeg ikke får den så godt til i hagen.

      Slett
  4. Hei!
    Gratulerer! Kjempemorsomt å lese om dere og hagen.
    Hagen ser så fin ut. Liker veldig godt hagestilen din.
    Ha det godt Ingeborg! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt at vi liker, ja, vi koser oss i hagen, som stadig er i utvikling. :)

      Slett
  5. Hei Fru Hald

    Alletiders at komme i bladene -især når det er frivilligt:)
    Det ser ud til at være en flot artikel!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlett
  6. Så moro å lese om deg i Hagetiend. Flott reportasje :-)
    Ha en fin ny uke :-)

    SvarSlett
  7. Så fint å lese om deg i hagetidend! Jeg ser at vi har fått hageinteressen inn på samme måte; med egne hageområder å stelle som barn. Ellers er vi like på at ikke alt skal være striglet i hagen, personlig preg og gjenbruk er bra! Nå er det bare to dager igjen av vintermånedene, nå kan vi virkelig komme i gang ute! Ha en fin ny uke. Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant. Hagen skal jo være for oss og ikke for andre. :)

      Slett
  8. Ja, du hadde jo nevnt det før, så jeg gledet meg til å lese om deg i bladet.
    Flott artikkel og bilder! Morsomt å lese om dere :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt at du likte, og ja det blir jo til at en "tyter" om det en er opptatt av, hehe. :)

      Slett
  9. Jeg abonerer ikke lenger, så da jeg kjøpte bladet på lørdag, var det feil blad. Men så oppdaget jeg at du kommer i marsnummeret:) Så da skal jeg kjøpe det når det kommer i butikken.
    Jeg har liljekonvall i hagen, og den er i ferd med å invadere mange bed. Så i fjor begynte jeg å fjerne den. Utrolig til røtter den har! Vet ikke om jeg får den helt bort, men fin er den jo. Vil bare ikke at den skal komme i nærheten av ramsløken. De er litt like i bladverket, selv om det fint går ann å se forskjell. Jeg har også sett at den selges i butikken.
    Ha en fin mandag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Uffda, det var jo dumt at du fikk bomtur. Tenk så forskjellig det er, jeg får jo ikke til liljekonvallen her, enda jeg vet at den vokser vilt rett borti her. Og ja, jeg har ikke ramsløk i hagen, vokser også vilt her i samme område som liljekonvallen. Den breier seg mye mer. :)

      Slett
  10. Gratulerer med fin artikkel i Hagetidend. Fint å lese om hagen din. Og gratulerer med nytt drivhus når den tiden kommer :)
    Hilsen Lena

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja, jeg jobber med å samle vinduer til det nye drivhuset, det å finne dør er verst har jeg funnet ut, håper jeg slipper å kjøpe ny. :)

      Slett
  11. Så moro å lese artikkelen om hagen din! Den var flott! Blir også spennende å følge drivhusprosjektet fremover. Ha en fin ny uke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg skal blogge om drivhuset så snart det er noe å fortelle :)

      Slett
  12. Gratulerer med artikkelen! Jeg skal få tak i dette bladet.
    Utsprungen rododendron...så flott !
    Ønsker deg en flott uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja, rododendronen blomstrer riktig fint inne, det hadde jeg aldri trodd. :)

      Slett
  13. Trevligt med en artikel i tidningen, och en rhododendron som blommar. Den är riktigt fin, och en alldeles underbar liljekonvalj.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan anbefale å ta inn rododendrongreiner når den allikevel skal beskjæres. :)

      Slett
  14. Så flott artikkel om Sønnavindshagen, en herlig hage, veldig moro "å være på besøk" i hagen din. En hage jeg ville trives godt i tror jeg. Nå forstår jeg at nytt drivhus er godt planlagt og spent på å se hvordan det blir til. Lykke til med både drivhus og vårarbeid i hagen! Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, ja, jeg er også spent på drivhuset. I dag snør det julesnø her, men det legger seg nok ikke på den våte bakken.

      Slett
  15. Hei! Den artikkelen har jeg jo gått glipp av, men gleder meg til å se og lese! Ser flott ut! Jeg visste heller ikke om liljekonvall i potte, så artig med nye oppdagelser og gift i kjøkkenet ;)

    SvarSlett