søndag 19. februar 2017

Julefugler i magnoliaen

Forrige helg var det stor auksjon her i Haugesund, og jeg fikk jo med meg litt av hvert hjem. Blant annet disse veldig søte fuglene, som vel strengt tatt egentlig hører hjemme på juletreet, men hvorfor ikke like godt bruke dem sammen med magnoliagreiner som er drevet i blomst inne. Nå er det jo snart fastelaven også. Dette blir forøvrig siste ladning som skal drives i blomst inne av magnolia i år, resten av greinene som skal fjernes har ikke blomsterknopper.






Disse fuglene er i hvert fall litt enklere å få has på med fotoapparatet enn de andre som flyr rundt i hagen. Ha en fortsatt fin søndag.

19 kommentarer:

  1. Så flotte fugler! De dompapene så nesten ekte ut :)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Hei. Skjønne er de. Fortsatt fin kveld til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt når en går og ønsker seg noe og så dukker det opp i en eske med "skrot". :)

      Slett
  3. Det var søte julefugler i Magnoliagrenene dine, husker dem fra min barndom.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Flotte magnoliagreiner med fugler - er jo ikke så julete at de ikke kan brukes nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, ikke sant. Jeg syns også de like gjerne kunne brukes nå. :)

      Slett
  5. Koselig pynt i hagen til deg! Jeg har mange sånne fugler jeg også, men de er inne. Tåler de utevær tro?
    Ja ikke sant, de "ekte" er ikke så lette å få på minnebrikken,)
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, de tåler nok ikke å være ute. Ble bare festet til greinene ute i finværet, og så måtte vasen inn igjen.

      Slett
  6. Hei!
    Fine fugler i magnoliaen. God kveld! Anne

    SvarSlett
  7. Hej Ingeborg!
    Så fin din Magnolia är. Min är så liten så den får behålla alla grenar. Söta små fåglar.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de bruker en stund på å vokse seg store :)

      Slett
  8. Så fine de fuglene er i magnoliaen. De var et funn, det er mange som er på jakt etter fugler til å ha på grener, som pynt hele året. Ha en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg syns det passet godt. Du lager jo fine fugler selv, og jeg har planer om å komme en gang du er med på marked :)

      Slett
    2. Ja, det hadde vært hyggelig. I fjor ble jeg invitert til Julemarked i Haugesund, men kunne dessverre ikke stille på så kort varsel, Men kanskje får jeg invitasjon i år også, hvem vet:)

      Slett
    3. Du trenger ikke få invitasjon for å være med der, hvis det er det på rådhusplassen, bare ta kontakt, jeg antar de har en hjemmeside eller facebookside. Det hadde vært hyggelig, da må vi snakkes. :)

      Slett
  9. Så flott!! Ordentlig vårstemning :-)
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett