søndag 28. august 2016

Vinn hagebok

For de som ikke har skaffet seg hageboken min, Fru Halds hage, eller som har lyst å få en å gi bort, er det mulig å være med på trekningen av en gratis bok. Det eneste du trenger å gjøre er å gå inn på facebooksidene til forlaget, Commentum Forlag, og dele innlegget de har laget på boken. Frist er 1. september.

Fru Halds hage kom ut i april og handler om hagen min, og om hvordan mannen min og jeg samarbeider om hagearbeidet, der jeg har hageinteressen og han ikke. En litt annerledes hagebok om en helt vanlig hage.

I dag har det vært en fin dag i hagen, mye sol og lite vind, men i kveldingen kom det litt regn. Hald har hjulpet meg med å grave opp noen gjenstridige stauder, både kjempekrage og iris som var skikkelig vanskelig å få gravd opp, og han har gravd ned en klatrebeinved akkurat der jeg ville ha den, selvsagt et sted det var helt umulig å grave.

Da de første regndråpene kom var jeg akkurat ferdig å rydde opp etter dagens økt i hagen. Det koseligste som finnes er å sette seg ned i utestuen og både se og høre regnet komme. 

I dag har det vært skikkelig sommerlig, og sommerregn er ikke det verste som er. I den åpne vinduskarmen står en fuksia. Jeg sitter vekselvis og koser meg med en bok og kikker ut på alt i hagen. Ha en fortsatt fin søndagskveld.

8 kommentarer:

  1. Nå har eg lest lenge å vel i bloggen din.
    Tror kanskje den gamle rosa som sto i hagen når du flytta inn kan være Great Western.
    Den har eg fra Borgundøy, har sett den mange steder i Kvinnherad,blant anna i Rosendal. Rosendal,

    Boka di ser spennende ut, men eg er ikkje på facebook. mulig eg ser den et anna sted ein gang.

    Klem,

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt at du har vært innom. Takk for tips om rosenavn, det skal jeg sjekke nærmere. Boken kan du kjøpe hos alle bokhandlere, og også låne på en del bibliotek.

      Slett
  2. Jeg har hageboken, men har delt og likt den på facebook, fin julegave til noen jeg vet ønsker seg den :) Veldig god bok!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, er så kjekt at du liker boken. :)

      Slett
  3. Da har jeg delt innlegget jeg også, selv om jeg sjelden både deler og er på fb ;)
    Boken din ser flott ut, og hagebøker får en aldri nok av. Jeg har ikke lest den, så det går jo an å være heldig og vinne den med enstor posjon flaks ;)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det hadde vært gøy hvis du vant. Jeg har bare vært på facebook et halvt års tid så jeg er fortsatt i en tilvenningsprosess. :)

      Slett
  4. Høres spennende ut boken din!
    Og stemningsfulle bilder du viser fa hagen. Veldig flott hos deg!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett