lørdag 12. februar 2022

Fru Halds hage FEBRUAR

Da kommer et kort kapittel fra februar i Fru Halds hage, hageboken min som kom ut i 2016, etterfulgt av litt bilden fra hagen akkurat nå, det vil si i går da hele hagen var dekket med et tjukt lag med hagl, i dag er vi tilbake til vanlig Haugesunds-vinter med silregn.

Klikk så blir teksten større. 






Da er vi tilbake til nåtid, og krokusene som jeg viste bilde av sist. Jeg har aldri hatt så tidlige krokus og tenkte nesten at de ikke kom til å klare seg, men det har de gjort. Så jeg måtte ta et nytt bilde. Er det Cream Beauty, jeg må sjekke. 

Snøklokkene kommer naturligvis lengre og lengre for hver dag. 

Hagl gjør ikke noe, men jeg gleder meg allikevel til hele bakken blomstrer i hvitt. 

Klosterklokkene klarer seg også fint. 

I februar-kapittelet er det bilde av en liten frosk foran blomstrende lyng. Dette er lyngens sørside, og foran i bilde Pyramidelyngen Sarabande. De tynne "stammene" er amerikanske hageblåbær. 

Håper dette ble noenlunde lesbart, men breddebilder av boksidene er kanskje ikke noe, siden de ikke kan forstørres mer enn dette, skal prøve å holde meg til stående boksider fremover. 
Ikke noe hagevær i dag, men jeg kjenner at tankene i hodet dreier seg mer og mer om hage, får håpe været kommer snart også.
Ha en fortsatt fin helg.  

14 kommentarer:

  1. Det må ha vært litt av en haglbyge hos deg! Her regner det litt nå, og det nyter jeg så lenge det ikke kommer som snø. Jeg fikk lest mesteparten av sidene. Jeg forstår at det er vanskelig å få tatt gode bilder av sidene i boken din.
    Ha en fortsatt fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle vært spiralrygg :) Vi våknet opp til et tjukt lag med hagl i går, senere på dagen var det en periode med skikkelige julesnø, men i dag morges var nesten alt borte og erstattet med striregn, skikkelig vått ute. Håper på bedre vær, begynner å krible litt nå. :)

      Slett
  2. Härliga bilder! Februari är ingen kul månad mer än att man kan beställa en massa fröer och börja så...
    Din hagebok verkar helt underbar!!!
    Kram från Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja, har ikke vært mye anledning til å være ute hittil, men det kommer vel :)

      Slett
  3. Hej Ingeborg!
    Ser alldeles underbart ut med krokus, snödroppar och klosterklockor redan. Vi har haft bart så länge så när som helst kommer det antingen snö eller hagel.
    Ha det gott i helgen /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, været skifter fort, men vårløkene henger med :)

      Slett
  4. Ser dine Snøklokker og krokus har kommet lenger enn her, men snø hadde vi også.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er sikkert store forskjeller fra hage til hage, spennende tid å gå rundt å se i hagen nå :)

      Slett
  5. Jeg nyder at læse din havebog.
    Det er så skønt, når de første løgplanter blomstrer derude.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  6. Härliga vårtecken och det är säkert Cream Beauty. Den brukar vara supertidig att komma upp och blomma. Förstår att det är svårt att fota boksidorna.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tror det er den, har ikke hatt den så lenge, men nå har den vel etablert seg. :)

      Slett
  7. Det er fint med bogsiderne - jeg forstørrer bare på skærmen.
    Det var en ordentlig haglbyge - det kan gå ud over de små blomster. Heldigt, at dine klarede det.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint. Ja, det er utrolig hva de tidlige vårløkblomstene klarer. :)

      Slett