lørdag 29. januar 2022

Fru Halds hage - hagebok fra 2016

Fru Halds hage er ikke lenger i ordinært salg, men den kan nok fortsatt lånes på biblioteket. Og nå kan den også leses her. Jeg kommer til å legge ut et kapittel hver måned framover, og håper at det skal bli lesbart. Selve boken starter i mai, men jeg startet nå med januar, siden vi enn så lenge er der. Hagen min har jo utviklet seg ganske mye i de årene som har gått, men jeg kommer fortsatt til å legge ut vanlige innlegg om hva som skjer i 2022. 












Her kommer et bilde av hagens snøklokker fra i går, de har nok vokst her helt siden starten. I dag blåser det skikkelig, er meldt opp i 40 sekundmetervind i kastene, det er ikke kjekt, men jeg får stålsette meg. Det er faktisk et par år siden det har blåst skikkelig her, en glemmer nesten ut hvordan det er. 

Ha en fortsatt fin helg, vind eller ikke. 

16 kommentarer:

  1. Så morsomt å få lest boken om hagen din. Jeg fikk aldri somlet meg til å kjøpe den, men det er jo supert å få lest den nå. Jeg har i år investert i store selvvanningspotter til å dyrke tomater og agurk i. De behøver mye vann ja, og din hjemmelagde løsning fungerte sikkert veldig godt.
    Så heldig du er som har snøklokker alt nå.
    Ja, hos deg er det nok meldt om mye vind. Her er det meldt om liten kuling i kveld, og det kan jeg knapt nok huske at har vært her i innlandet så lenge jeg har bodd her.
    Ha en fortsatt fin helg du også med eller uten vind.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt at du syns det var gøy å lese. Ja, undervanningen fungerte godt så lenge jeg hadde den, men med nytt drivhus og planterenne "uten bunn", er den skrotet. Tror jeg må finne en annen vanningsløsning for når jeg er borte, kanskje jeg skal sjekke ut selvvanningspotter også, for agurkene står alltid i potter. Vind er skikkelig irriterende, det blir sikkert TV med lyden på full guffe i kveld, vinden skal vare i hele natt. Men vi får tåle det. :)

      Slett
  2. Hvor spændende, at du lægger din bog ud, så alle kan læse den. Jeg havde prøvet, om biblioteket kunne skaffe bogen, men det kunne de desværre ikke.
    Jeg har læst afsnittet, og jeg glæder mig til at læse de følgende afsnit.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt at du fikk lest. (Jeg har faktisk fått biblioteket her til å låne en hagebok fra Sverige en gang, det var ikke noe problem). :)

      Slett
  3. Kjekt at du legger ut boken din, jeg har dessverre for dårlig syn til teksten men ser på bildene. Snøklokker er et hyggelig gjensyn i januar.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg må også nesten ha forstørrelsesglass for å lese :D

      Slett
  4. Hej Ingeborg!
    Vad trevligt att ha en egen bok. Det har säkert hänt en hel del i trädgården på de sex åren. Härligt att ha snöklockor redan. Nu är vi på väg mot våren.
    Ha en fin ny vecka /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det har hendt ganske mye siden da, blant annet har jeg satt mange flere snøklokkeløker :)

      Slett
  5. Hvor er det generøst, at du lægger bogen ud, så vi alle kan læse med. Jeg vidste ikke, at bogen fandtes. Morsomt at den gør.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg syns bare det er kjekt, kunne gjort det før, men tar litt tid fra tanke til handling her :)

      Slett
  6. Hei, hyggelig at du legger ut boken din! Nå har jeg kost meg med lesing av januar. Ser frem til neste avsnitt :)
    (Med nettbrett så ble det enkelt å forstørre og enklere å lese)
    Tidlig ute snøklokkene hos deg!

    SvarSlett
  7. Fint att du delar med dig av boken så här. Jag minns släppet men investerade inte. Jag har svårt att läsa efter att jag var utbränd och läsning på andra språk än engelska är jobbigt.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir nok ekstra slitsomt å lese fotograferte boksider, men det kom et forslag her over at med nettbrett så er det enkelt å forstørre. :)

      Slett
  8. Så flott å få innblikk i hageboken din! Imponert over hva du har skapt, så vakkert:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det har vært veldig gøy å jobbe både med boken og hagen. :)

      Slett