lørdag 24. mars 2018

Håper våren kommer med påsken

Når jeg ser på bilder fra denne tiden i fjor, tror jeg årets vår er en måned senere, også her i vest. Men nå må den jo komme snart, kanskje allerede mens påskeeggene er i ferd med å bli spist opp.

Påskeliljer må en ha til påske, og om de ikke en gang er i knopp ennå i hagen, så får en kjøpe, i hvert fall jeg. 

Stemorsblomster er fine påskeblomster både inne og ute. Jeg har sådd noen, men må alltid også kjøpe. 

Påskefarget stol kjøpt på loppis i fjor, de vanlige tet a tet påskeliljene sammen med stemor. 

Håper på litt avlapping med tekopp og kanskje en bok i løpet av påsken. Pinseliljene og sviblene ble plukket i hagen før påsken i fjor, men i år er det så vidt at noen få blad kikker fram. Men så er påsken tidligere også.

Ha en fin påske. 

24 kommentarer:

  1. Ja, påsken er tidligere enn i fjor, men når jeg sammenligner datoene fra i fjor til i år er vi milevis bak i forhold. Denne vinteren vil ingen ende ta. I påsken er det meldt om -10 grader her. Påskeliljer har jeg ikke kjøpt nettopp av den grunnen, men fine er de :)
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, her også. Blir spennende å se hvordan det slår ut framover. Håper på litt varme :)

      Slett
  2. Hei Ingeborg

    Ja det er altid godt hvis det gode havevejr det kommer med påsken, men sådan ser det ikke ud til at blive i år, ihvertfald hernede...
    Men som de siger så giver den sene vår en fantastisk sommer:)

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenk om det blir sånn, at vi får en fantastisk sommer, satser på det :)

      Slett
  3. Hei!
    Jeg håper virkelig våren kommer med påska. Skal kjøpe påskeliljer. Må ha noen på trappa. Får heller ta dem inn på natta. Det er meldt ganske mange -grader.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Går heldigvis an å ha påskeliljene inne også, men her i haugesund klarer de seg nok ute selv om de ikke utvikles noe særlig. Må inn i varmen for å springe ut. :)

      Slett
  4. Hej Ingeborg!
    Jag har köpt påskliljor, styvmorsvioler och gula hyacinter. Påskliljorna blommar nog över innan påsk, men det finns nya i affären.
    Hoppas din önskan går i uppfyllelse, att det
    blir en varm fin Påsk.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt det går an å kjøpe seg litt vårstemning :)

      Slett
  5. Hei Ingeborg. Jeg tenker det blir mye bok i påasken, værmeldingen sier strålende sol men kaldt, så te og bok i solkroken ute tror jeg blir en slager. Ha en fin søndag. Hilswn Anne-Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nydelig med sol, men kaldt er det. Bok er bra :)

      Slett
  6. Hei Ingeborg.
    Nå er det meldt fint vær i påsken, men kaldt. Våren er kommet til sørlandet håper jeg. Den siste uka har snøen tint mye. God palmesøndag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, håper vi slipper mer snø nå, kribler i fingrene :)

      Slett
  7. Nydelige blomster! :) Det smelter i hvert fall mye om dagen .. Ønsker deg en god påske! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt at våren er på gang, selv om det fortsatt er i kaldeste laget. Solen hjelper på :)

      Slett
  8. Så herlige vårgleder! Stemor er et must hver vår, men i år har jeg ikke sett noen her jeg bor. Jeg sådde de før, men har begrenset plass, så de blir ikke prioritert her!
    God påske til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sår litt, og kjøper litt. De er jo så rimelige at det svarer seg vel knappest å så, men kan ikke kaste frøene heller. Jeg har sådd i en potte ute så kommer de når de kommer :)

      Slett
  9. Jeg kan skrive under på at vi er langt etter normalen! Men endelig begynner det å ligne på vår her hos oss :-)) Herlig! Ønsker deg en fin påske!

    SvarSlett
  10. Hei Ingeborg!
    Her er alt som normalt. Snø til brystet på flatmark. Men våren kommer likevel til oss alle. Jeg starter opp i drivhuset i midten av april enten det er 1,5 m snø eller ikke.
    God påske,
    Lena

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å ha en dato å forholde seg til, det må jo bli vår hos deg etter hvert også :)

      Slett
  11. Litt senere vår i år også hos oss, men ikke så mye som noen tror. Jeg fant første hestehoven i går. Vi har vært ute på tur ved sjøen de siste to dagene. I sola i le for nordavinden er det deilig.
    Jeg tror dette blir en påske med fint vær. Både yr og storm melder om mer varme for hver dag!
    Ønsker deg en fin påske Ingeborg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå er det litt mer vårlig her, selv om det fortsatt ligger litt snø i skyggepartier, fint i solen. :)

      Slett
  12. Klart man kjøper påskeliljer når de i hagen langt fra er kommet fram! Kan ikke ha pottene ute en gang, for det er for kaldt!
    God påske til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg gjorde den tabben og la kjøpepåskeliljene stå ute noen dager før vi dro til fjells, det likte de ikke noe særlig for å si det sånn. Men nå begynner det å bli litt små knopper her ute også. :)

      Slett