lørdag 2. mai 2015

Skyggehjørnet


Endelig ferdig med å rydde og ordne i skyggehjørnet av hagen. Nytt gjerde er på plass, og malt. Avleggere er tatt av bambusen, som fortsatt ser litt pjusk ut etter vinteren. Den gigantiske sommerfuglbusken som ble flyttet i fjor høst har overlevd selv om jeg bare fikk med litt av roten. Er veldig spent på hvor mye den kommer til å vokse i år, og om det blir noen blomster.

Duken som skulle holde ugresset unna er fjernet så godt det lar seg gjøre. Jeg kommer aldri til å bruke duk igjen. Hva er egentlig poenget når alt vokser gjennom og frøugress fester røttene fast i duken sånn at luking blir et mareritt? Selv kjempekonvallen (de lyste stenglene) har vokst gjennom duken på sin vei frem i lyset.

I morgen er det en ny dag i hagen, håper den blir like fin som denne.


Tidlig på formiddagen kommer det litt sol ned i skyggehjørnet.
I løpet av sommeren kommer alt til å vokse til et enormt villnis. 

4 kommentarer:

  1. Hei
    Høres ut til at du har kost deg i hagen i dag. Jeg har også holdt på ute, og det merkes i ryggen. Det er nok litt lenge siden sist :)
    Ønsker deg en fortsatt fin helg. Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Til deg og. Det er deilig med fine dager ute i hagen, og kjenne at en er sliten i kroppen når kvelden kommer.

      Slett
    2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
  2. Hei! Helt enig i at duk er noe herk. Jeg brukte det noen steder helt i starten av feriehagen, men aldri mer i et bed. Mye lettere å holde ugress unna når jeg kan krafse fritt :)

    SvarSlett