lørdag 25. juni 2016

Nesten alt er klart til åpen hage

Da er dagen snart her, og nesten alt er klart. Det har vært et fantastisk vær her i dag, og det hjelper litt på den dårlige værmeldingen for i morgen. Men nå er alt forberedt uansett vær.

Med regnværsmelding for morgendagen er det bare å legge til rette sånn at det blir muligheter for å kose seg med kaffe og lapper i hagelagskafeen. Her er det satt inn ekstra stoler i drivhuset.

Parasollen er ikke for solen, men sånn at det går an å stå under og drikke kaffe eller bare få en pause for regnet som er ventet.

Jeg har samlet sammen litt stauder fra hagen som hagelaget skal få selge sammen med løker som vi har fått fra kommunens bed og rundkjøringer. 

Store sjanser for regn, men heldigvis meldinger om vindstille gjør et tak mulig. 

Det er nok litt tilfeldig hvilke planter jeg har husket å merke, men denne sølvpilen har fått en rosa klesklype.

Litt sitteplasser i tilfellet opphold må vi også ha. Her ved pallekarmene. 

Syns jeg husker fra sist hagelaget hadde åpen hage at det var noen barn med, derfor har jeg satt opp et telt og her skal det være lov å gå inn også med sko. Får finne fram litt spill. Kommer det ingen barn er det kanskje noen voksne som har lyst å ta seg en liten lur. Selv fikk jeg en utrolig feriefølelse da jeg satt opp teltet. 

Dette er en av mine frøsådde tagetes som har måtte tåle mange skikkelige regnskyll de siste dagene. 

Da sier jeg velkommen til åpen hage i fru Halds hage, det kommer til å bli gøy uansett vær! For de som bor i nærheten er adressen Kong Sigurdsgate 3 på Hauge i Haugesund. Åpent søndag 26. juni 2016 fra 1200 - 1500. Busken bak er en rosa klokkebusk.

10 kommentarer:

  1. Så fint du har forberedt dagen. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Det ser så flott ut. Det er meldt veldig utrykt ut her også. Lykke til! Anne

    SvarSlett
  3. Så fint du har laget det til for de besøkende!Lykke til!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, det var faktisk noen fra Bømlo her :)

      Slett
  4. Aha, var det nå altså.
    Det har ikke vært aktuelt for meg, og jeg fulgte ikke med i timen :)
    Det ser trivelig ut.

    SvarSlett
  5. Håper det ble en fin dag uansett vær! :)

    SvarSlett