mandag 11. september 2023

Fjellblomstring

Fjellet i Valdres i begynnelsen av september viste seg å være ekstra fantastisk i år. 1000 meter over havet, bikinivær og store enger med prestekrager. 

Jeg har nok navnet til denne et eller annet sted, men finner det ikke akkurat nå. Fascinerende veldig store blomster med uregelmessige, lange kronblader. 

Selvsådde små prestekrager. 

De har slått seg til på trappen utenfor annekset. 

Cider fra Hardanger i glasset er ikke så verst blant kjempehøyt gress. 

Hjemme igjen nå, og her er det et skikkelig regnvær, men i morgen er det meldt fint, og det håper jeg at det blir, for da skal jeg en tur ut i hagen. 

Ha en fin, ny uke. 

10 kommentarer:

  1. Hei! Utrolig stemningsfylt. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Hej Ingeborg!
    Det ser fint ut med fjället i bakgrunden.
    Hälsningar Marika

    SvarSlett
  3. Bare dejligt Ingeborg! Hvilken fantastisk september...

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, virkelig. Litt kjøligere ute og fortsatt fint, tror jeg skal "toppe" tomatplantene i dag. :)

      Slett
  4. Flotte bilder fra fjellet. Nydelige prestekrager.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Prestekrager må vi ha på fjellet, noen er fra starten av 60-tallet da den eldste delen av hytta ble satt opp, mens andre har jeg sådd for å få flere. :)

      Slett
  5. Jeg ville gerne have drukket et glas cider sammen med dig i disse smukke omgivelser.

    Hilsen Elna

    SvarSlett