søndag 26. august 2018

Pottevask og drivhusbord

Nå nærmer det seg arbeidsbord i drivhuset, og jeg har begynt på pottevasken, alt blir utrolig skittent når det har stått ute et par år.

Hald har vært ute og svinset med mobilen. Å vaske potter er ikke akkurat det kjekkeste jeg vet, men i dag fikk jeg endelig somlet meg til det. Nå må jeg begynne å rydde opp i alt som har vært stuet bort rundt omkring. 

I dag kom han endelig i gang med å bygge arbeidsbord i drivhuset, var for vått ute til å male hus. Bordet blir i hvert fall solid. En økt til så er det ferdig. Og jeg gleder meg til å få ryddet opp og flytte inn for alvor.

Pcen min har vært på verksted i over to uker, og det er jo litt kjedelig, for jeg får ikke lagt inn bilder, håper jeg snart får den igjen. Ha en fin ny uke. 

30 kommentarer:

  1. Hej Ingeborg!
    Låter härligt att kunna flytta in i växthuset och bordet är stort och fint. Jag har städat ut en hel del plantor som inte gav skörd mera, så nu kan jag börja planera och inreda för lite höstmys.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres bra ut, jeg har jo nesten ingen planter her inne foreløpig, har to tomatplanter som tar seg helt ut, har så vidt begynt å høste tomatene på den ene. :)

      Slett
  2. Så flott det blir. Spennende med drivhus😃

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det skal bli deilig å komme i orden, og kanskje få gjort det litt koselig også :)

      Slett
  3. Hei Ingeborg

    Super sat få gjort rent, mens dagene endnu er lange:)
    Flot bord der i drivhuset - ja det ser reelt og solidt ud!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, pottevask må til, var ikke rent få småsnegler som hadde samlet seg mens de har ligget ute. Niels sier at bordet kommer til å stå selv om drivhuset blåser ned :)

      Slett
  4. Hei Ingeborg, så gøy å se at drivhuset er klart til bruk nå. Jeg synes hjemmebyggede drivhus blir så koselig. det ser ut som du har en del av drivhuset med åpen jord, på venstre side i bildet?
    Det hadde vært gøy hvis du la ut flere bilder av hvordan det ser ut.
    Jeg skal begynne planlegging av drivhus som skal bygges til våren. Vinduene står og venter i garasjen.
    Flott å ha en stor og god arbeidsbenk.
    Ha en fin dag!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, har laget en åpen planterenne, savnet det i det gamle. Skal legge ut flere bilder når alt er helt klart og jeg får ryddet opp litt. Du må bare spørre hvis det er noe du lurer på når du går i gang med ditt (du kan ta kontakt på fb hvis du vil og syns det er enklere) :)

      Slett
    2. det gjør jeg gjerne Ingeborg, i løpet av planleggingsfasen i vinter, regner jeg med.
      Turid

      Slett
  5. Det blir kjekt å få flyttet inn i drivhuset, og da er alt klart til neste sesong. Flott arbeidsbord!
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kan godt være det bidrar til mer såing neste sesong :)

      Slett
  6. Det var verkligen ett gediget arbetsbord, ett sådant skulle vi alla som håller på med trädgård behöva!
    Vi har ju massor med prylar som vi drar runt med och som behöver plats.

    Ha det gott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå må jeg bare passe meg for å dra inn masse rot, får være nøye på hva som kommer inn. :)

      Slett
  7. Hei Ingeborg.
    Flott å se at drivhuset er tatt i bruk. De blir flotte når de er hjemmebygd. Flott bord.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  8. Hei Ingeborg!
    Har alltid sagt at pottevask ikke akkurat er det mest "sexy" hagearbeidet, men dødskjedelig og nødvendig. Skal prøve å komme igang selv også, men har enda mye hagearbeid igjen før vinteren kommer.
    Superflott bord! Flink mann du har! :)
    Ha det godt,
    Lena

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ikke akkurat det jeg har mest lyst å gjøre, men av og til trengs en opprydding, og jeg kan ikke ta inn sånne møkkete potter. :)

      Slett
  9. Hei Ingeborg.
    Det var et solid arbeidsbord, regner med at det er i bruk så fort det er ferdig:-=
    Ikke verst å være i gang med pottevask allerede.
    Ha en fin uke/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er bare pottevask av spesielt plastpotter som har vært brukt gjennom sesongen, har ikke begynt å tømme krukker ennå, det er leeenge til :)

      Slett
  10. Hei!
    Veksthuset ser veldig fint ut. Deilig med et stort bord
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det skal bli godt med stort bord, litt snekkermikk til så er det ferdig :)

      Slett
  11. Så utrolig flott du har fått det i drivhuset. En solid benk å jobbe på!
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Venter bare på at snekkermann skal bli ferdig med det siste, så skal jeg beise og så er vi i gang. :)

      Slett
  12. Så flink du har vært!
    Har ambisjonene, men...

    SvarSlett
    Svar
    1. Utrolig deilig å være ferdig med pottevasken, og ryddet unna, men det tok noen arbeidsøkter :)

      Slett
  13. Så flott drivhus og plantebord! Pottevask er ikke morsomt - så jeg slurver om høsten og angrer meg om våren :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Tenker alltid at jeg burde vaske etter hvert, kanskje en gang... :)

      Slett
  14. Svar
    1. Jeg er veldig fornøyd, deilig å få ting på plass, skal vise flere bilder etter hvert. :)

      Slett