søndag 17. mars 2024

Iskald vår

Det er såååå kaldt, vårlig, men isende kalde vinder gjør at en ikke har så veldig lyst til å være ute i hagen. Var ute og ryddet litt i går, da var det i det minste litt sol, men i dag gikk jeg ut og rett inn igjen. 

I fjor begynte jeg å rydde her på begge sider av trappen. Det skal jeg fortsette med i år. 

Har ikke fått gjort så mye i drivhuset foreløpig. Klipping av drue og vask står for tur. Det har forresten skjedd noe med innlegging av bilder siden sist. Nå går det plutselig bare an å legge inn ett og ett bilde, i tillegg forsvinner muligheten for å skrive tekst. Bildet under er selvsagt lyngen min, som begynte blomstringen i november. 






Bildet av irisene over klarer jeg heller ikke å verken forstørre, finne bildetekst eller midtstille. Dette bildet er av blomstrende Marskrossved. Veldig hyggelig med busker som blomstret så tidlig og til tross for det kalde været. 

Det ser ikke ut til å være noen bedring i været før om en ukes tid. I tillegg til at det er vind og kaldt, og også kuldegrader om natten (tjukk is i en trillebår med vann i dag), er det meldt regn hele uken. Har jo egentlig ikke tid til det, er så mye som skal gjøres på denne tiden, men det skal jo være hyggelig å være ute i hagen også. 

Håper andre har bedre hagevær enn meg. Og jeg tar gjerne imot tips når det gjelder opplasting av bilder. 

14 kommentarer:

  1. Her snødde det i går, men i dag skinner sola igjen og vårfølelsen er tilbake. Mars måned er riktig så lunefull. Ha en flott søndag kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en vet aldri hva en får i mars, men drømmer alltid om vindstille. :)

      Slett
  2. Ja, her fikk vi snø i går, og - 7 i natt. Det er fortsatt kaldt ja, og våren kommer nok ikke med en gang her. Du er heldig som kan begynne i hagen alt nå.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har snødd litt i dag, men legger seg heldigvis ikke. Ja, det har vært noen lune lommer der det har gått an å få gjort noe ute, men mye vil ha mer :)

      Slett
  3. Hej Ingeborg!
    Det har inte varit något trädgårds väder här hos oss heller. Har gått ut till växthuset och hämtat saker, och så gått en sväng för att leta efter vårtecken. Sen fort in igen, för det är kallt. Vårstädningen i rabatterna får vänta.
    Hälsningar Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres ut som her, men merker at jeg er litt utålmodig etter å komme i gang, er alltid enklere å rydde før alt begynner å vokse for mye opp gjennom det gamle. :)

      Slett
  4. Ja, det har været svært at komme i gang i år, og her er det også koldt - igen. Der bliver stor travlhed når vi endelig får lidt lunt forårsvejr, men det er jo skønt at se der allerede er noget i blomst i din iskolde have.
    Håber du får en løsning på problemerne med blog-programmet!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er akkurat det, at jo lenger tid det går desto travlere blir det. Jeg så i hvert fall at det ene bildet hadde midtstilt seg av seg selv, så det var i hvert fall noe :)

      Slett
  5. Hyggelig å se koselige bilder til tross for kaldt vær. Liker godt steintrappa. Der blir det fint. Spinner for å komme igang her i Ålesund også. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre fra deg. Det ser jo fint ut innenfra også, spesielt når det er sol :D , men skal bli deilig å komme i gang. :)

      Slett
  6. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine billeder.
    Når vejret bliver lunere, vil der blive travlhed i haverne. Her er det også koldt, og man har ikke så meget lyst til at gå ud. Det er helt utroligt, at lyngen har blomstret så smukt siden november.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den lyngen er fantastisk, og blomstrer nok en stund til. :)

      Slett
  7. Hei Ingeborg! Vedig stemningsfull trapp. Fra mørkere deler opp mot lyset.
    Det er så irriterende med bloggtrøbbel. Føler meg maktesløs. Jeg er fremdeles anonym.
    I hvert fall slipper du snø. Jeg håper inderlig den forsvinner i morgen.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, bare regn her, håper på bedre vær og mulighet til å være i hagen i løpet av påsken siden det blir hjemmepåske i år. Det er irriterende når nyvinninger på bloggsiden blir en hemsko, håper de endrer før neste innlegg. :)

      Slett