torsdag 16. november 2023

Flere dyr i hagen

 Mange rare og søte dyr i hagen i år også, de fleste er veldig små. 

Stadig interessante døde dyr i vinduskarmen på hytta. Fant aldri ut hva dette er, noen som vet?

Eller denne lille i fuglemateren i byen. 

Blir alltid like fascinert hvert år når eføyen blomstrer og insektene svirrer. 



En gigantisk hare, også på hytta. 

Besøk av Oscar i hagen, han er overbevist om at det ligger en ball på plantebordet. 

Litt usikker på om dette var sex eller kanibalisme. 

En snegle langt oppi villvinen. 

Det var årets bidrag. Blir ikke så mye tid i hagen om dagen, men fikk med meg noen timer i helgen, alltid noe å ordne, blir aldri helt ferdig med klargjøringen til vinteren. 

Snart ny helg, håper den blir fin :)

14 kommentarer:

  1. Spændende iagttagelser du har gjort dig iblandt insekterne - og gode billeder! De første er vel nok fluer med de store øjne, og jeg er da bange for hvepsen er i gang med at æde en artsfælle.
    Imponerende hare, som du har fanget i flugten!
    Hunden ser næsten ud som om den sidder og venter på mad ved køkkenbordet - herligt billede!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye gøy i hagen, jeg tror du har rett når det gjelder vepsen. :)

      Slett
  2. Hej Ingeborg!
    Det är intressant med alla flygande och krypande små kryp i trädgården. En del gör skada och andra gör nytta. Försökte googla din skalbagge, men det är inte lätt att hitta rätt.
    Hälsningar Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fant heller ingenting som var rød metallic. :)

      Slett
  3. Dyr i hagen er alltid spennende å se på. Hare har jeg ikke sett på mange år, og de finnes nok ikke i området her tror jeg. Flotte bilder.
    God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye hare på fjellet der vi har hytte, men denne var gigantisk, aldri sett større :D

      Slett
  4. Det er spændende at iagttage dyrelivet i haven, og de små insekter kan være lige så spændende at kikke på som de større dyr. Du har gjort nogle gode iagttagelser, og du har fået dem omsat til en serie flotte billeder.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, ja, de er en del av hagelivet. :)

      Slett
  5. Insekter har jeg aldri klart å finne ut av. De skapningene som biter vil jeg ha minst mulig av. Det er veldig mye flått hos meg, og de er i særklasse uønsket :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke så god på det jeg heller. Flått er det mye av her også, definitivt noe dritt. Tror jeg har fått flere flåttbitt i år enn på mine første 61 år til sammen. :0

      Slett
  6. Flygfän och kryp gillar jag inte! Humlor är ganska så söta dock :) Härliga bilder från dig...
    Kram från Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, humler er ekstra søte, de er ikke så innpåslitne som veps. :)

      Slett
  7. Hei! Det er fascinerende småkryp i hagen. Tenk på alt vi ikke ser! Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og det er jo det meste. Mange artige skapninger. :)

      Slett